Den lille havfrue skal vække drømme og eventyrlyst
I anledning af premieren på Disneys Den Lille Havfrue lancerer VisitDenmark en kampagne, der skal få norske og svenske familier til at rejse til Fyn for at gå på opdagelse på eventyrets ø.
Den 25. maj er der dansk premiere på Disneys nye live action version af Den Lille Havfrue. Filmen er en genfortolkning af Disneys originale animerede film fra 1989 om den lille havfrue Ariel og har den amerikanske sangerinde og skuespiller Halle Bailey i hovedrollen.
Som optakt til filmens premiere lancerer VisitDenmark den 15. maj, en kampagne i samarbejde med Destination Fyn og VisitOdense.
Kampagnen er målrettet børnefamilier i Sverige og Norge, og inkluderer en kampagnevideo, der præsenterer eventyrlige oplevelser på Fyn og i Odense som f.eks. Egeskov Slot og Odenses gamle bydel. Optagelserne fra Fyn og Odense kobles i kampagnen med scener fra den nye film, og derved bliver der skabt en forbindelse mellem filmens eventyr og de eventyrlige oplevelser fra den virkelige verden.
Om den nye kampagne siger kommerciel chef hos Destination Fyn Sofia Wulff:
”Vi håber, at filmen om Den Lille Havfrue vil skabe ny interesse for eventyr og historier, som vi kan bruge til at fortælle om de unikke oplevelser, som vi har i Odense og på resten af Fyn. Filmens hovedperson, Ariel, er fuld af nysgerrighed, frisind og eventyrlyst. Filmen skaber derfor en anledning til at gå ud til et familie publikum, og vise mulighederne for at udforske de virkelige eventyr på Fyn”.
Film vækker følelser
VisitDenmark har gode erfaringer med filmturisme, hvor danske film typisk er med til at præsentere dansk kultur og livsstil, men også med at samarbejde med store internationale aktører i filmbranchen i forbindelse med internationale film, der har relation til Danmark.
”Når der er en film eller TV-serie, der relaterer til Danmark, har vi mulighed for at læne os op ad den interesse og bevågenhed, som skabes hos publikum op til en lancering. Og lykkes vi med at lave en reference fra den filmede fortælling til Danmark som rejsemål, kan vi øge rejselysten hos filmens publikum. ” siger Signe Lüth Di Liberto fra VisitDenmark og fortsætter:
”Det, som film kan er at vække følelser og drømme, og det er præcis de samme processer, der er i spil, når man leder efter sin næste feriedestination.”
Ikke bare filmsamarbejder men i det hele taget samarbejder med kendte brands er en del af VisitDenmarks strategi. I fremtiden vil VisitDenmark således søge at etablere flere internationale co-branding partnerskaber.