Internationalt magasin udgiver 200 sider eksklusivt om København
København og dansk kultur får usædvanligt stor eksponering i nyeste udgave af det internationale rejsemagasin FARE, der har dedikeret et helt magasin til den danske hovedstad. Magasinet er blevet til i et tæt samarbejde med VisitDenmark i Storbritannien og Wonderful Copenhagen.
Fra fællesspisning på Vesterbro, gastronomi på restaurant Jordnær og besøg i Noma’s køkkenhave til Glyptoteket og fremstillingen af Flora Danica-stellet hos Royal Copenhagen. Fra smørrebrød og Dannebrog over Assistens Kirkegård og Copenhell til J-dag, havnebad og studenterkørsel.
De tusinder af læsere, der bladrer gennem den spritnye udgave af magasinet FARE, kommer både vidt omkring og godt i dybden med den danske hovedstad. Hele magasinet, der består af 200 sider, er nemlig dedikeret til København og dansk kultur.
”Vi har sendt en lang række britiske medier og journalister til Danmark i år, men det er de færreste, som går så meget i dybden og kommer ind under huden på København i samme grad, som magasinet her formår, og det har ekstremt stor værdi for Danmark som rejsemål,” siger VisitDenmarks markedschef i Storbritannien, Dennis Englund, og uddyber:
”Jeg er overbevist om, at den eksponering, som vi har skabt i samarbejde med FARE, ikke bare vil skabe ekstra positiv opmærksomhed, men også konkret vil tiltrække flere kulturinteresserede, købestærke og dermed attraktive rejsende til København og Danmark generelt.”
Den første by i Skandinavien
FARE, der har base Storbritannien, udkommer to gange årligt og hver gang fokuserer hele magasinet på én ny by. Tidligere har bl.a. Seoul, Lima og Lissabon været omdrejningspunkt, mens København er den første by i Skandinavien, som magasinet besøger.
Mens FARE har haft fuld redaktionel frihed, er det færdige magasin er i høj grad resultatet af et tæt samarbejde med Wonderful Copenhagen og VisitDenmark i Storbritannien, der været i tæt dialog med redaktionen om deres ønsker, valg og prioriteringer fra start til slut.
”Det er bl.a. ved indsatser som denne, at vi drager fuld fordel af vores tilstedeværelse i Storbritannien og vores stærke relationer på det britiske mediemarked”, siger Dennis Englund.