Kvinne på lastesykkel i København

Italienske influenter på jagt efter danske wonders

12.12.2019
Foto: Viggo Lundberg

Momondo har netop afholdt Bloggers Open World Awards i Milano, hvor flere end 400 influenter deltog. Danmark var et gennemgående tema i konkurrencen og aftenens prisuddeling, hvor de fire bedste influenter vandt en rejse til Danmark i maj 2020. 

”For mig er København helt speciel. Jeg er vild med den hyggelige og uformelle stemning i byen, og den æstetiske måde, danskerne indretter deres hovedstad og liv med design, er meget inspirerende.”

Sådan sagde den italienske influent Lidia på Bloggers Open World Awards, som rejsesøgemaskinen Momondo holdt for at udvikle nye, unge talenter og få flere til at tale om rejser på sociale medier. 

Flere end 400 influenter deltog i konkurrencen og mere end 8.000 stemte på, hvem der skulle vinde i de fire kategorier Video, Fotografi, Blog og Open World. 

Det var ved præmieoverrækkelsen den 28. november, at Lidia gav sine oplevelser med everyday wonders i Danmark på baggrund af hendes netop gennemførte rejse til København. Med 81.500 følgere på sin Instagram profil Nonsolofood er Lidia en etableret influencer i Italien. På sin profil beskriver hun sig selv som ”Copenhagen Addictet”. 

”Takket være samarbejdet med Momondo har vi nået ud til virkeligt mange italienske influenter og formået at give dem et indblik i København, Danmark samt vores nye brand. Lidia er en fantastisk ambassadør for Danmark og netop derfor gav det god mening, at hun fortalte om sit syn på Danmark til kollegaerne i salen,” siger Ghita Scharling Sørensen, VisitDenmarks markedschef i Italien og Frankrig, som var medsponsor af konkurrencen. 

Danmark som case 

Danmark fik flot synlighed både ved prisuddelingen og i Momondos kommunikation til de mange influenter. 

Vinderne blev nemlig præmieret med en rejse til Momondos hovedkontor i København, hvor de gennemgår et træningsforløb med digitale eksperter, der rådgiver dem om, hvordan de får deres blogs til at vokse. 

Derudover har VisitDenmarks markedskontor i Milano sponseret to ekstra dage til vinderne, så de kan prøve kræfter med det de har lært og tage rundt i Danmark og finde eksempler på ”Everyday Wonders”. 

”Vi glæder os rigtig meget til at udfordre de fire vindere til at gå på opdagelse i Danmark og finde eksempler på Everyday Wonders som influenterne kan dele med deres følgere,” siger Ghita Scharling Sørensen. 

Influenterne kommer den 5. – 9. maj 2020. Det er endnu ikke fastlagt, hvilke områder i Danmark de skal besøge.

Ønsker du at byde influenterne velkomne, er du velkommen til at kontakte Ghita Scharling Sørensen, se kontaktinfo nedenfor. 

Ghita Scharling Sørensen
Kontakt Ghita

Markedschef, Italien & Frankrig

gss@visitdenmark.com