Tim Hoelgaard

Ny chef for partnerrelationer og forretningsudvikling

6.3.2020
Foto: Peter Grosen

Tim Hoelgaard er den 1. marts 2020 tiltrådt stillingen som chef for partnerrelationer og forretningsudvikling i VisitDenmark. 

Destinationsselskaberne har fået en ny kontaktperson i VisitDenmark, når det gælder strategiske partnerskaber. 

Fra 1. marts 2020 står Tim Hoelgaard nemlig i spidsen for en nyoprettet enhed i VisitDenmark, som har ansvar for partnerrelationer og forretningsudvikling. 

Som chef for den nye enhed har Tim Hoelgaard blandt andet til opgave at etablere et stærkt samarbejde med destinationerne, udvikle partnerskaber omkring de digitale platforme og afsøge nye finansieringskilder til at udvikle VisitDenmarks arbejde inden for viden, analyse og markedsføring. 

”Tim har alle de rigtige kvalifikationer til at løfte opgaverne i den nye enhed. Han har en stærk kommerciel og digital profil, en stor ledererfaring og en teamspiller. Vi er rigtig glade for at få Tim med på holdet,” siger marketingdirektør Janne Grønkjær Henriksen, VisitDenmark. 

Tim Hoelgaard har mange års kommerciel ledererfaring fra blandt andet Aller Media og SCA Hygiene Products (Libero og Natusan). Hos Aller Media har han gennem 12 år haft ansvar for salg af ugeblade/magasiner samt kundeservice og distribution. Her har han haft fokus på forretningsudvikling og den transformation, der er sket i forbindelse med at overføre indhold fra ugeblade og magasiner over på digitale platforme, herunder at indgå nye digitale partnerskaber. 

De sidste to år har Tim Hoelgaard været selvstændig og blandt andet udviklet partnerskaber for en række brands med afsæt i data og insights om kunderne.

”Det er en superspændende tid i dansk turisme, og jeg glæder mig fantastisk meget til at tage fat på opgaverne og lære destinationerne at kende,” siger Tim Hoelgaard. 

Tim er 50 år og har fire gange været dansk mester i squash og ligget top 100 i verden. I dag holder han af landevejscykling og ser frem til, at Tour de France ruller gennem landet i 2021.