Oplev København i vinterklæder
Storbyturister fra Københavns væsentligste markeder får lige nu digitale smagsprøver på et ophold i København fyldt med kultur, design, god mad, udendørsliv, hygge og jul. Det sker bl.a. med nye videoer på Youtube og Facebook i en fælles kampagne fra Wonderful Copenhagen og VisitDenmark.
Her i november præsenterer København sig i vinterklæder i et fremstød over for storbyturister i Norge, Sverige, Tyskland, Italien, Frankrig, USA og Storbritannien.
Kampagnen gik i luften den 1. november med bl.a. to nye videoer, annnoncer på facebook og advertorials. I Tyskland suppleres med addressable TV, og på alle markeder er der fokus på OTA samarbejder med Momondo og Expedia.
”Det går den rigtige vej, men de internationale gæster ligger stadig under niveau, så vi er fuldt fokuseret på at få de internationale gæster tilbage. Samtidig arbejder vi strategisk på at styrke skuldersæsonen generelt, så vi holder det ekstra store tryk på markedsføringen af hovedstaden op til jul og hele vintersæsonen,” siger Tine Kastrup-Misir, kommunikations- og marketingdirektør i Wonderful Copenhagen.
Fælles kampagne
November fremstødet er en del af den store fælles københavner kampagne, som Wonderful Copenhagen og VisitDenmark lancerede i juli med afsæt i den fælles strategi for markedsføring af hovedstaden.
”Det er tredje fremstød siden juli, og vi kan se, at i efteråret kom der stille og roligt flere internationale gæster tilbage til København. Men vi er langt fra de gode dage i 2019, og derfor er det meget vigtigt, at vi hele tiden er synlige og fortæller turisterne, hvad København har at tilbyde”, siger marketingdirektør Janne G. Henriksen fra VisitDenmark.
Kultur og udendørsliv
Tema i de to videoer er kultur og udendørsliv, og kampagnen har fokus på oplevelser og steder, der er værd at besøge alle (vinter)måneder mere end den har fokus på jul. Julen bliver dog på ingen måde glemt.
Fra 22. november til 10. december vil der nemlig være masser af julegodter til dem, der vælger København i november og december. Her køres der nemlig i samarbejde med Københavns Kommune en kampagne på nærmarkederne Tyskland, Norge og Sverige under navnet Copenhagen – the Christmas Capital.
Addressable tv i Tyskland
Der er også en særlig indsats til tyskerne i novemberkampagnen. De bliver tilgodeset med de to videoer fra den fælles vinterkampagne, som vises via addreassable tv i otte af de største byområder. Addressable tv er stramt segmenteret og målrettet net-tv, hvor online data styrer hvilke reklamer, der vises. Så selvom man ser det samme tv-program som naboen, får man vist forskellige reklamer, afhængig af, hvad ens data viser.
Derved rammer man lige præcis de målgrupper, der er i markedet for en storbyferie med den slags oplevelser, som København kan tilbyde.
November kampagnen kører i tre uger og er skåret over VisitDenmarks Why Not-koncept, der spiller på det, som er unikt dansk og vores danske personlighed.