CMO Line Nøhr Kobzili

Line Nøhr Kobzili ny CMO i VisitDenmark

15.11.2023
Foto: Jakob Melgaard

Line Nøhr Kobzili tiltræder den 2. januar 2024 stillingen som CMO i VisitDenmark.

VisitDenmark har ansat Line Nøhr Kobzili som ny CMO fra den 2. januar 2024. Line har mange års erfaring med stort set alle discipliner inden for branding, markedsføring, PR og ledelse og har arbejdet med både turisme, kultur, oplevelsesøkonomi og en række stærke brands. Hun kommer fra en stilling som Marketing Director i Tivoli.

”Vi er meget glade for at kunne byde Line velkommen til VisitDenmark, hvor vi i de kommende år skal lykkes med en række opgaver med stor strategisk betydning for hele dansk turisme.

Line er et fantastisk godt match til disse opgaver, og hun kommer med yderst relevant erfaring og kompetencer, som vi glæder os til at få sat i spil.

Danmark skal have et stærkt brand i udlandet og skal positioneres som en attraktiv destination, og derfor er det vigtigt at sikre fortsat og øget opbakning om Danmarksbrandet blandt alle turismens aktører. Det handler om fortsat at udvikle markedsføringen på alle platforme, så vi sikrer, at de offentlige og private investeringer giver de bedste resultater. Ikke mindst handler det om at spille ind til den nationale strategi, så VisitDenmark kan være med til at sikre bæredygtig vækst i dansk turisme.

Med Line som leder af vores team for Strategisk Marketing kan vi skabe fornyet engagement og udvikling, så vi sammen kan styrke VisitDenmarks fokus på at skabe værdi for aktørerne i dansk turisme. Line kommer med stærke kompetencer og en personlighed, som er afgørende i det strategiske arbejde med at styrke og geare ikke bare VisitDenmark, men hele dansk turisme,” siger CEO i VisitDenmark Katja Moesgaard.

Line Nøhr Kobzili udtaler i forbindelse med ansættelsen:

”Turismen, oplevelser og kultur hører blandt de stærkeste erhverv, og jeg er ekstremt ydmyg og beæret over at træde ind i rollen som CMO hos VisitDenmark og blive en del af holdet, der skal sikre at Danmark bliver et endnu stærkere brand internationalt.

Jeg ser frem mod de mange nye relationer, samarbejder og dialoger både i det nære team, med markedskontorerne og ikke mindst med de mange aktører, der rundt i landet dagligt arbejder for turismen i Danmark. 

Jeg glæder mig til det tætte samarbejde med Katja Moesgaard og den øvrige ledelse, hvor jeg er overvist om, at vi kan bringe innovation og nytænkning ind på den videre rejse. Vi deler et fælles værdisæt på det faglige og det ledelsesmæssige. I fællesskab med vores mange kolleger skal vi have endnu flere turister til Danmark, og det bliver en fantastisk opgave.” 

Kort om Line Nøhr Kobzili

Line Nøhr Kobzili har siden 2020 været hos Tivoli, senest som Marketing Director med ansvar for al Tivolis branding og markedsføring, inkl. Nimb Hotel, kultur og koncerter, events og selve forlystelsesparken. Hun har en fortid i bureauverdenen med ansættelser i Konceptbureauet, ADtomic, Content og Kunde og Co og har været Brand & Nordic Marketing Manager i Moët Hennessy Nordic. Desuden har hun umiddelbart inden sin ansættelse i Tivoli arbejdet seks år som Country Manager for Maria Casino i Kindred Group i henholdsvis London og København.